top of page

טיפים לרכישת פרגולות אלומיניום


פרגולות אלומיניום הן פרגולות בעלות מראה הייטקיסטי חדשני אשר נמצאות בשימוש רווח בבתים מודרניים ובעיקר בקרב בעלי גינות מעוצבות המעוניינים להגדיל את שטח השטחים המקורים בביתם. פרגולה מאלומיניום יכולה להשתלב מצוין עם שער חשמלי ממתכת מכיוון שיש להם מראה ועיצוב דומה. כמו כן, פרגולות אלו לא דורשות כמעט טיפול והן עמידות מפני מים, טמפרטורה גבוהה ואפילו אש.

מה צריך לדעת טרם רכישת פרגולות מאלומיניום

לפני שקופצים על הפרגולה הראשונה שרואים למכירה באינטרנט, יש כמה דברים שחשוב לזכור:

  1. גם אם לא מתקינים שער מתכת בנוסף לפרגולה, אלא רק משתמשים בכיסאות או שולחנות מתכת, רצוי שהגוון של הפרגולה יהיה דומה לגוון של שאר הריהוט. אם החלטתם לצבוע את המתכת בצבע המיועד לצביעת מתכות, שימו לב שמדובר בדיוק באותו הצבע.

  2. פרגולת האלומיניום הטובה ביותר היא כזו שעשויה ממתכת אל חלד וציפוי תרמוסטטי חיצוני מבודד. הציפוי מאפשר לפרגולה לשרוד תנאי מזג אוויר קשים ורוחות חזקות.

  3. אם אתם אינכם בטוחים שקירות הבית יוכלו לתמוך בפרגולה, שקלו לתמוך בפרגולה באמצעות עמודים נוספים, גם אם הדבר דורש להתייעץ עם הארכיטקט או המהנדס שבנו את ביתכם.

  4. שימו לב לחוקים השונים בנוגע להגדרת פרגולה בחוק התכנון והבניה. למשל, לא ניתן להתקין פרגולה במרפסת זיזית בבניין דירות (מרפסת שמש), אלא אם כן מדובר בדירת גג.

  5. הדבר נכון גם לגבי חוקי וצווי הארנונה של הרשות המקומית בה אתם גרים: התקנת פרגולה ללא היתר מן הרשות המקומית עלולה לעלות לכם בקנסות גבוהים שניתן להימנע מהם אם קוראים את החוקים הרלוונטיים. לדוגמה, לפי צו הארנונה של עיריית תל אביב, ניתן לחייב בתוספת ארנונה מלאה על פרגולה רק אם יש לה שני קירות או יותר. בכל אופן, כל פרגולה דורשת אישורי בניה מן הרשות המקומית.

  6. בהקשר הנ"ל, יש לציין כי למרות שהסעיף לא מתייחס לפרגולת אלומיניום חשמלית שניתן לסגור אותה, מוטב לברר בכל זאת מה המעמד שלה על מנת להימנע כאמור מקנסות.

  7. תמיד רצוי לבדוק את נתוני היצרן גם במקור חיצוני אובייקטיבי מכיוון שאותו יצרן יכול להשתמש בחומרי גלם משתנים עבור שווקים שונים מסביב לעולם.

  8. כאשר מקבלים הצעת מחיר לגבי התקנת פרגולה - יש לשים לב שהעלות של ההתקנה רשומה בנפרד מעלות הפרגולה, אחרת יכולים למכור לכם פרגולה זולה במחיר גבוה מבלי שתהיו מודעים לכך.


פוסטים אחרונים
bottom of page