top of page

שערים חשמליים ומעקות זכוכית - כיצד לעשות זאת נכון?


תחום עיצוב השערים הוא מורכב מאד וישנם סוגי עיצובים שונים. בין היתר קיימים שערים המשלבים מתכת עם זכוכית. חשוב כמובן להתאים את עבודות המתכת לכל הבית באופן כזה שאם בחרנו לבנות שער הכולל זכוכית, נשקול לבחור בעיצוב מעקות הכולל זכוכית גם כן, מחוץ ובתוך הבית. במאמר הבא ננסה לתת הדגשים חשובים הקשורים לשילוב זכוכית במעקות.

דירה נאה, מסכימים כולם, מרחיבה דעתו של אדם – ואכן כולנו אוהבים לחזור לבית מעוצב ומדוגם. אבל ישנם מספר פריטים, שמשום מה אנו מייחסים להם חשיבות פרקטית בלבד – ולא מתייחסים כלל לצד האסתטי. כך, לדוגמה, מעקות. גם בבואנו לבחור שערי כניסה, חשמליים ואחרים, במרבית המקרים אנו לא משקיעים מחשבה בצורתם – וחבל, שכן הדבר הראשון שמקדם את פנינו כשאנחנו שבים הביתה הוא השער, וכיום ניתן למצוא שערים מעוצבים ויפים בעלות לא גבוהה במיוחד.

אחד החומרים הפופולאריים ביותר לייצור שערים הוא הברזל, בזכות חוסנו והנוכחות המרשימה שלו (אין פלא כי הוא משמש לייצור פריטים רבים כמו מעקות, דלתות ועוד)

שערים חשמליים מותקנים בכניסה לבתים פרטיים, בפרט כאלה עם חצר, בכניסה לחניונים של בתים משותפים ובכניסה למתחמי מגורים. ישנם שערים חשמליים המותקנים על גבי מסילה (שערי הזזה), ואחרים נעים על גבי ציר ונפתחים פנימה או החוצה (ללא מסילה). בנוסף ישנם שערים קונזוליים, ש"מרחפים" באוויר וגם הם לא נזקקים למסילה.

שערים חשמליים מחויבים קודם כל לאמינות, כזו שתבטיח כי יבצעו את תפקידם לאורך שנים רבות, אבל בשנים האחרונות החלו לייחס משמעות רבה יותר גם לפן האסתטי, וליצור שערים חשמליים במגוון סגנונות – למשל, כאלה שמשולבת בהם זכוכית לאורך או לרוחב, או כאלה המעוטרים בעבודות נפחות יצירתיות, ושאר תוספות וקישוטים בהתאם לאופן שבו הלקוח רואה את בית חלומותיו (ואת שער חלומותיו).

שערים חשמליים עם פתיחה סלולארית

אחד הטרנדים הבולטים הוא שער חשמלי עם מנגנון המופעל על ידי מכשיר טלפון סלולארי. מדובר במערכת מתקדמת במיוחד, המייתרת את השלט – אותו מכשיר קטן שבאופן מעצבן תמיד הולך לאיבוד, או שבדיוק כשאנחנו הכי ממהרים נגמרו בו הסוללות ואין ברירה אלא לחכות שאחד השכנים יחזור הביתה ויפתח לנו את השער. הפעלת שערים חשמליים באמצעות סלולארי היא קלה מאוד, מהירה מאוד וכמובן שהמשתמשים בה אינם מחויבים בעלות שיחה (שכן לא מתקיימת שיחה של ממש אל מספר הטלפון של המערכת – המערכת פשוט מזהה את המספר המתקשר אליה, בודקת אם הוא מורשה כניסה, ובהתאם פותחת או לא את השער). מערכת שכזו מאפשרת גם בקרה מלאה על כל הכניסות והיציאות, כולל זמנים מדויקים.

מעקות

פריט נוסף שלא תמיד נותנים עליו את הדעת, ובפרט מתעלמים מהפן האסתטי שלו הוא מעקה. כמו שערים, ישנן אפשרויות רבות לעצב מעקות יפהפיים שיוצרים הרמוניה עם שאר הפריטים סביבם ומשדרגים את היופי של המרחב. ישנם מעקות זכוכית, מעקות עץ, מעקות אלומיניום, מעקות ברזל – וכמובן שלכל אחד מחומרים אלה ניתן להוסיף עיטורים, קישוטים ושאר תוספות, ולמעשה ליצור כל מעקה שעולה בדמיוננו. לכל חומר, באופן טבעי, יש יתרונות וחסרונות: מעקה עץ, למשל, הוא פריט שמפיץ סביבו נינוחות חמימה והרגשה של טבע נעים, אבל דורש תחזוקה שכן כמו כל חומר טבעי הוא מתבלה. אלומיניום הוא חומר חזק מאוד ועמיד מאוד, אבל בעל תדמית פושטית משהו. מעקה ברזל ניחן בדומיננטיות רבה, שמצד אחד משדרת עוצמה אך מצד שני עלולה להעמיד בצל פריטים אחרים סביבו.

מעקות זכוכית נהנים מפופולאריות רבה בשנים האחרונות, הנובעת מהיותם יפים להפליא, ומהאווירה היוקרתית שהם משרים סביבם בד בבד עם ניקיון, אווריריות וקלילות. בנוסף, מספקים מעקות זכוכית רמת בטיחות גבוהה במיוחד.


פוסטים אחרונים
bottom of page