top of page

היבטים שחובה לבדוק לפני רכישת שער חשמלי לבית פרטי


האיכות של השער החשמלי שנרכוש או כל עבודת מתכת אחרת כגון פרגולות או מעקות תקבע על ידי מספר גורמים שונים. במאמר זה אפרט חמישה היבטים חשובים שיסיעו לכל אחד לרכוש שער לבית פרטי מאיש המקצוע המתאים ביותר.

איכות ברזל השער

שער ברזל עשוי מברזל אשר אמנם עמיד יותר משעריאלומיניום או עץ, אך הוא גם עשוי להיות פגיע. שער ברזל חשוף לפגיעות שונות של מכוניות, משחקי ילדים וכמובן פגעי מזג האויר - לכן חשוב לברר את איכות הברזל שישמש לבניית השער.

לפני בחירת הברזל לשער מומלץ לברר את הפרמטרים הבאים: עובי הברזל, סוג הציפוי, מקום האחסון ותקופת האחסון. עובי דופן הברזל המומלץ לבניית שער ינוע בין שניים וחצי לשישה מ"מ. ככל שהפרופיל יהיה עבה יותר כך בהתאמה גם השער יהיה כבד יותר, דבר שישפיע על משקל השער, המערכת המכאנית ובסופו של דבר על העומס שמופעל על המנוע. בנוסף הברזל צריך להגיע לבית המלאכה כשהוא מגולוון. הגלוון היא שכבת צבע אשר שומרת על הברזל מפני חלודה ופגעים אחרים.

מנוע חשמלי לשער חשמלי

שערים חשמליים מצויידים במנועים חשמליים הבאים במספר רב של סוגים ודגמים. המנוע הפופולארי ביותר הוא מנוע הכנף אשר מאפשר לשער להפתח כלפי פנים החניון ובמקרים מסויימים גם כלפי חוץ. עומס רב מופעל על המנועים החשמליים ולכן גם התקלות הנפוצות מתרחשות ברכיב זה של השער. מנועים לשערים הם אחד הרכיבים הרגישים במערכת השער המאסיבית. מסיבה זו חשוב להשתמש במנועים איכותיים המתאימים למפרט השער וכוללים ציוד נלווה מתאים. הפרמטרים החשובים במנועים חשמליים הם יכולת הדחיפה וההספק החשמלי שלו. מנוע ממוצע לשער הבית יהיה בעל עוצמה של 500 ק"ג דחיפה ו-W350 ואילו המנועים החזקים יכולים להגיע גם ל1500- ק"ג (מדובר בעיקר בשערים למבנים תעשיתיים). כמובן שעוצמת המנוע היא רק פרמטר אחד ויש לבדוק את איכות הרכיבים ולדרוש אחריות יצרן.

ריתוכים

ריתוך היא מיומנות מורכבת שדורשת בעל מקצוע מיומן. שלושה גורמים הופכים את הריתוך להיבט חשוב בתהליך בניית השער האוטומטי: 1. ריתוך השער יקבע את עצמת החוזק בין חלקי ברזל שונים. 2. אזורי הריתוך הם האזורים הרגישים ביותר לצביעה. 3. הריתוך ממיס את הברזל ולכן ריתוך מרושל עשוי לכער את השער. אמנם מרבית האנשים אינם בעלי עין מקצועית ולכן יתקשו להעריך גורמים טכנים בשער, בכל זאת ריתוך לא איכותי הוא קל יותר לאבחון. בענין זה מומלץ לבקש לפני רכישת שער לראות עבודות קודמות של העסק על מנת לבחון ולהעריך את איכות הריתוך של השערים המיוצרים על ידי המסגריה או יצרן השערים.

צביעת השער החשמלי

צביעה היא אמנות ומכוון שהצביעה בסופו של דבר מצפה את ברזל השער היא גם פגיעה מאד. שער איכותי יכול להקבע לא פעם על פי איכות הצביעה. עלינו לודא שהשער צבוע בשתי שכבות צביעה: צביעת יסוד וצביעה ראשית (מומלץ צביעת תנור).

צביעת היסוד היא שכבת הצבע שמאפשרת לצביעה הראשית להדבק בצורה טובה יותר לברזל מבלי לפגוע באיכות הצביעה ובגוון הצבע ולכן היא מכרעת בתהליך הצביעה. שיטות הצביעה הקיימות בשוק הן מגוונות. לפני רכישת השער נבקש לראות שערים קודמים על מנת שנוכל להעריך את איכות צביעתם. יש לשים לב להדגשים הבאים: 1. ההומוגניות של הצביעה (אין כתמים והבדלי גוונים בין חלקים שונים בשער) 2. פגמים בצביעה כמו התקלפויות וחלודה. 3. שימור גוון הצבע.

כאשר אנו מעריכים איכות צביעה עלינו לשקלל את גיל השער. שער איכותי יכול להחזיק עד 15 שנים מבלי שתדרש צביעה. צביעה לא איכותית עלולה להראות סימני עייפות לאחר כשנה.

גימור

הבדלי האיכות בין שני מוצרים יקבעו לפי רמת הגימור שלהם. גימור מתייחס לתשומת לב האלמנטים הקטנים שעליהם מושקעת עבודה עדינה יותר ולעיתים קרובות גם חשיבתית יותר כגון מעברי קוי החשמל, מיקום המנוע, דיוק בהרכבת המסילה וכו'. שער חשמלי הוא קומפוזיציה של אלמנטים שונים המצריכים תכנון מוקדם, דיוק ומקצוענות. מכוון שהשער ממוקם בחזית הבית והתלות בו היא יומיומית חשוב שהשער יהיה אסתטי באופן כזה, שמלבד שעליו לא לפגוע בחזית הבית, הוא גם יוסיף למראה הבית. בנוסף השער צריך לתפקד ללא תקלות או הפרעות כגון רעש או התקעות. לעיתים טעויות של מילימטרים בהרכבת השער ותכנון לקוי עשוים להכריע אם השער יתפקד באופן משביע רצון או לחילופין באופן שיגרום לנו להצטער שלא השתמשנו בחביות כדי לחסום את הכניסה לבית.

אני מקוה שהמאמר סייע לכם לרכוש את השער הבא שלכם או כל עבודת מתכת אחרת כמו מעקה או פרגולה. חשוב לציין שעם הזמנה של עבודת מתכת יבואו שיקולים נוספים בהם אתמקד בהמשך. בברכה, דוד אוחיון


פוסטים אחרונים
bottom of page